spot_img
DomůAuto MotoOpel Astra: Jede po podstatě (první jízda)

Opel Astra: Jede po podstatě (první jízda)

Na úvod musím říci, že jsem se první osobní setkání s novou Astrou docela těšil. Z obrázků jsem sice věděl, že nový Opel velmi dobře vypadá, ale nevěděl jsem, jak jezdí, jak se chová na silnici a jaký dojem v člověku zanechává. Zvědavý jsem byl zejména proto, že jsem měl poslední roky pocit, že Astra se začíná ocitat tak trochu na okraji zájmu, tedy alespoň u nás na Slovensku. Od dětství jsem byl totiž zvyklý, že Opel Astra je jedním z nejfrekventovanějších aut na našich cestách a těší se velké oblibě. Nebudu nyní jmenovat všechny faktory, které se podepsaly pod dočasný ústup Astry z předních příček zájmu. Raději řeknu jak jsem rád, že ikona je zpátky ve hře a je třeba s ní vážně počítat.

Žádná nuda

První dojem je důležitý nejen u člověka, ale také ve světě aut. Zejména dnes je nezbytné, aby auto hned a co nejvíc zapůsobilo již svým designem. Myslím, že Opel v tomto případě nenechal nic náhodě a že nová Astra se bude líbit velkému počtu lidí. Dovolím si malé přirovnání k Mazdě 3, která před několika lety zažívala podobnou situaci. Také se začala pomalu vytrácet z našich cest a také ne zcela právem. V roce 2014 ale přišla geniálně vypadající třetí generace a prodejci nestíhali vypisovat objednávky. Ale zpět k Astře, mimochodem, už její šesté generaci. Designéři zde perfektně spojili retro prvky s moderními tvary. Eleganci se sportovním nádechem a já uznávám, že jsem ještě nenatrefil na člověka, kterému by se nová Astra nelíbila. Ostře řezaný podpis Full-LED světel vpředu i vzadu, velké tříbarevné disky kol, kontrastní černá střecha i zpětná zrcátka… no prostě WAU!

Pocit sportovnosti

Když jsem si poprvé sedl za volant nové Astry na chvíli jsem znejistěl. Toto je opravdu Opel Astra? Měl jsem totiž pocit, že sedím ve sportovním autě. Nízko položená sedadla s dobrým držením těla, přístrojová deska orientovaná na řidiče, páka manuální převodovky v ideální poloze a pedály pěkně vysoko. Za mě palec vzhůru a jsem přesvědčen, že mladá generace řidičů a řidiček bude mít na věc stejný názor jako já. Nevím, jak se k tomuto postaví starší lidé, ale pro ně má Opel v nabídce jiné, zřejmě mnohem vhodnější, modely. Perfektně tvarovaný volant s intuitivním ovládáním základních funkcí prostřednictvím fyzických tlačítek na mě udělal dojem.

Pure Panel Pro, jak výrobce nazývá dvojici digitálních displejů překrytých jedním krycím sklem, působí moderním dojmem, obrazovky mají pěknou grafiku, přehledné menu a rychlé reakce. Abych byl ale upřímný, ne všechno v rámci interiéru mě úplně nadchlo. Lesklý klavírní lak na povrchu středového tunelu je podle mě krok mimo. Už teď na něm byly drobné škrábance a moře otisků a šmouh. Pogumovaný plast na zatahovací roletce pod palubní deskou je sice odolný, ale také nevypadá zrovna hodnotně. Ne že by tyto detaily naprosto kazily dojem z interiéru, ale pokud by si dal Opel víc záležet, mohlo to být ve výsledku geniální. Abych byl ale spravedlivý musím říci, že se bylo třeba přizpůsobit základní ceně 17 490 eur a to je neprůstřelný argument.

Jízda je zážitek

Já jsem si na první seznámení s novou Astrou vybral verzi GS-Line s 1,2litrovým přeplňovaným benzinovým tříválcem o výkonu 96 kW a 6stupňovou manuální převodovku. Přesně takhle bych si to zvolil iv případě, že bych si auto chtěl sám koupit. Motor má sice skromnější objem a jen tři válce, ale je mimořádně potentní a živý. Maximální točivý moment 230 Nm je dostupný již od hranice 1750 otáček, takže dokáže nabídnout i mnoho zábavy. Chválím způsob, jakým je odstupňování jednotlivých převodů sladěno s motorem, ale i samotné dráhy řazení převodovky. Není to sice úplná špička, ale jedná se o důstojný standard. Pokud si vysloveně nepotrpíte na automatu, pak je 6-stupňový manuál super volba.

I z podvozku jsem zůstal mile překvapen. Nejde jen o příkladné tlumení nerovností, ale také o způsob, jakým kola komunikují s řidičem a dávají mu přehled o aktuální situaci. Nepředstavujte si ovšem ultra tvrdé naladění podvozku zaměřené na sportovní jízdu a maximální stabilitu za každých podmínek, to by Astře ani neslušelo. Její jde spíše o komfort a pohodlí, ale v rozumné míře k tomu, aby řidič neztratil cit. Spotřebu jsem prvních pár kilometrů během seznamovací jízdy neřešil, takže upřímně řeknu, že nevím. Počkáme si společně na plnohodnotný redakční test. Zatím ale můžu říct, že (až na pár detailů) ve mně nová Astra zanechala výborné pocity a myslím si, že se postupně znovu vrátí tam, kam patří. Vítej zpátky, legenda!

- Advertisement -

spot_img

Worldwide News, Local News in London, Tips & Tricks

spot_img

- Advertisement -